Taupo, Hawkes Bay and East Cape. - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Ruth Engels - WaarBenJij.nu Taupo, Hawkes Bay and East Cape. - Reisverslag uit Pukekohe, Nieuw Zeeland van Ruth Engels - WaarBenJij.nu

Taupo, Hawkes Bay and East Cape.

Blijf op de hoogte en volg Ruth

13 November 2012 | Nieuw Zeeland, Pukekohe

Het heeft even geduurd, maar hier is dan eindelijk mijn volgende reisverslag..
Voordat ik aan mijn reis begon naar de oostkust van Nieuw Zeeland ben ik naar een verjaardag van een van Joseph’s vrienden geweest. Hij werd 21, wat hier een speciale verjaardag is, groot feest dus. Maar deze was extra speciaal voor mij, omdat Joel (de jongen die jarig was) een maori is en het dus een traditioneel feest was. Het was bij de rugby club van Murupara, wat echt een klein dorpje is dat niet eens iedereen hier kent. Ze starten met een “Hangi” dit eten word onder de grond gekookt. Erg lekker. Daarna was het feest en na afloop hebben we met zijn allen in de maarea van Murupara geslapen. Echt een super ervaring! Maakt het toch speciaal als je onder de lokale bevolking bent, i.p.v alleen alle toeristische plekken te zien.
De week daarna ben ik een aantal dagen met mijn nichtjes en neefje, Anna, Robyn en Ben naar Mount Manganui geweest, we hebben daar in het strandhuis van Peter en JoAnn een paar dagen vakantie mogen vieren. Dit was erg gezellig! En leuk om de kids van Jan en Nellie beter te leren kennen. De zaterdag daarna ben ik met hun en Jan naar een rugby wedstrijd geweest in Hamilton van Hawkes Bay tegen Waikato. Was niet een heel spannende wedstrijd aangezien Hawkes Bay dik werd ingemaakt, maar wel leuk om te zien.
Na veel leuke en gezellige familie uitjes en bezoekjes ben ik na een aantal weken zelf op pad gegaan, en wel naar de oost kust van Nieuw Zeeland.
Ik ben begonnen in Taupo waar ik bij Dylan en Emily heb geslapen (kennis van mij). In Taupo ben ik naar de Huka Falls geweest en the Craters of the moon (dit is een gebied met geothermische activiteit). Was beide mooi om te zien. Verder heb ik wat door de stad gewandeld en lekker aan het water gezeten bij Lake Taupo.
Vanuit Taupo ben ik naar Hastings gereden, waar ik bij Darienne (Dazz) en Haisley heb geslapen (ook een kennis) heb echt een super tijd gehad met hun.
De moeder van Dazz heeft met Napier laten zien de eerste dag, en de dag erna heb ik met Dazz door Hastings en Napier gewandeld en zijn we Bluff hill en Te mata peak opgereden. ’s Avonds zijn we gaan uiteten in Havelock North en zijn we naar de bios geweest. En niet te vergeten ben ik natuurlijk ook even langs gegaan bij Sjoerd zijn oude werk en huis om te zien waar hij al die tijd gewoond/gewerkt heeft.
De laatste dag heb ik een tractor tour bij Cape Kidnappers gedaan, wat erg mooi was, en interressant. Er werd verteld over wat voor inpakt de aardbevingen op Nieuw Zeeland hebben en je kon de breuklijnen zien lopen.
Vervolgens ben ik naar Mahia beach gereden waar ik een aantal dagen bij de ouders van Dazz in hun strandhuis gelogeerd heb, heerlijk was het daar, lekker rustig en een prachtig uitzicht. Heb daar heerlijk over het strand gewandeld, en een berg opgewandeld om te genieten van het prachtige uitzicht. De 2e dag ben ik met Dazz en Haisley gaan vissen, maar we hadden alleen maar zeewier aan de haak.. haha.. en de laatste dag zijn we toa toa’s en pipi’s (zijn schelpdieren die je vangt door de zee in de lopen en met je voeten in het zand te graven) gaan vangen, dit keer hadden we meer succes en ze waren heerlijk op de barbecue.
Daarna ben ik doorgereden naar Gisborne, waar ik Marie heb leren kennen in mijn hostel. Ik heb samen met haar de dag doorgebracht in Gisborne. We hebben wat door de stad gewandeld en van het uitzicht genoten tijdens de Kaiti Hill Walkway, daarna zijn we naar een wijnproeverij geweest en gedaan alsof we ook maar enig verstand van wijn hadden.. niet dus! haha.
De volgende dag ben ik ’s ochtends vertrokken richting Tokomaru Bay, waar ik in een super hostel heb geslapen, Brians place het was alsof je thuis was i.p.v. in een hostel, alleen dan met een uitzicht over het strand vanuit je bed! Hier heb ik Chris leren kennen waar ik de volgende dag mee op pad ben geweest, we zijn naar de East Cape geweest en hebben de walkway gedaan naar de vuurtoren. ’s Avonds wilde we eigenlijk een berg op lopen die bekend staat om de eerste zonsopkomst, maar toen een auto ons volgde zijn we toch maar omgedraaid en terug gegaan naar het hostel.
Daarna ben ik doorgereden naar Opotiki, waar ik behalve een wandeling in de winkelstraat en naar het strand niet veel gedaan heb. Heb lekker uit kunnen rusten van de lange autorit om vervolgens de volgende dag naar Whakatane te rijden wat tevens ook het einde was van mijn trip rond de oost kust.

In Whakatane heb ik bij Rebecca en Max (is familie) mogen logeren. Dit was erg leuk! Max moest werken, maar Rebecca heeft me samen met haar zoontje Lachlan Whakatane en Ohope laten zien, na 2 dagen daar gelogeerd te hebben ben ik samen met hun naar Tauranga gereden waar Wilma en Ralph wonen (ook familie), aangezien hun een feestje hadden die zondag omdat Lauren (dochter van Wilma en Ralph) een weekje thuis was na lange tijd vanuit Australie.
Na afloop van het feest ben ik terug gegaan naar Peter en JoAnn, waar ik 2 nachtjes zou blijven slapen voordat ik aan mijn volgende avontuur ging beginnen. De maandag ben ik nog op en neer geweest naar Rotorua om Marie op te zoeken, waar ik een baan aangeboden kreeg in een hostel als manager, waar ik helaas nee op moest zeggen aangezien ik de dinsdag in Auckland als nanny zou beginnen bij Sean en Mandy (familie).
Dat is dan ook waar ik op dit moment ben. Ik ben hier nu sinds een week of 2 en blijf tot kerst. Ze wonen in Pukekohe, wat dicht bij Auckland is. Aangezien ik vrij ben in de weekenden ga ik dan hier in de buurt wat rond toeren, maar daarover zullen jullie waarschijnlijk meer lezen in mijn volgende verhaal…


  • 13 November 2012 - 08:37

    Roy:

    Zo, eerst even een lekkere kop koffie halen en dan gaan lezen :-)
    Even weg van de gedachte dat ik nog de hele week moet werken hahaha :-p

  • 13 November 2012 - 08:54

    Roy:

    He Ruth,

    Het klinkt echt geweldig! Zo te lezen heb je het waanzinnig naar je zin en doe je veel leuke dingen, super!! Ben erg jalours!

    grs Roy

  • 13 November 2012 - 09:16

    Wim En Sien:

    ha Ruth

    volgens mij heb je het wel naar je zin daar
    en werken als nanny is ook leuk zeg.
    geniet er maar van
    gr Sien

  • 13 November 2012 - 09:25

    Ruth Engels:

    Ik heb het inderdaad erg goed naar mijn zin hier! Roy ik heb er wat foto's aan toegevoegd voor je kan je het werken nog even uitstellen ;)
    En Sien nog even en dan mogen jullie er ook van komen genieten!

  • 13 November 2012 - 17:17

    Henk,Melissa En Mike:

    Hoi Ruth.
    Heel leuk wat je allemaal doet, ook leuk dat je werk hebt als nanny.
    Mike wordt al een beetje jaloers, hij wil ook zo'n nanny.

    gr.Henk,Melissa en Mike.

  • 13 November 2012 - 18:47

    Sjoerd Engels:

    Heya Sistha!;)

    Wat zou ik graag de verhalen samen met je schrijven, niks mooiers dan reizen... tof dat je het goed naar je zin hebt. Vind het erg leuk om te lezen waar je overal heen gaat, komen er weer vele leuke herinneringen bij me omhoog. Geniet er maar van, voor je het weet is het voorbij...

    Spreken ons!

  • 13 November 2012 - 18:50

    Linda :

    Hey Ruth,

    Weer een leuk verslag! Je vermaakt je wel daar :) Veel plezier!! Leuk dat we contact kunnen houden op de Whats app hihi alleen nu nog even een tijd vinden waarop we kunnen appen haha... Skype heb ik gedownload :) Liefs van Linda en Bas

  • 13 November 2012 - 21:52

    Pap En Mam:

    Hoi Ruth,

    Weer een leuk verslag en er zijn toch nog dingen die we niet via skype horen. Blijf genieten.

    groetjes,

    pap en mam

  • 13 November 2012 - 22:21

    Fer En Mien:

    Hallo Ruth,
    Leuk verslag. Je geniet volop zo te lezen . Succes als Nanny. en verder veel plezier.
    groetjes Fer en Mien

  • 13 November 2012 - 22:28

    Truus Geertsma:

    Hallo Ruth,

    Wat een mooie verhalen en prachtige plaatjes. Geniet ze!

    Groetjes,

    Truus Geertsma

  • 21 November 2012 - 15:08

    Agnes Krekels:

    Hoi Ruth,

    Heb net met je moeder geluncht, vertelde van jou site, moest dus meteen gaan lezen.
    Hoorde van je moeder dat het goed met je gaat.
    En wat een avonturen allemaal, wat ik tot nu heb gelezen, nou geniet er maar van, ik zal je blijven volgen en af en toe wat schrijven.

    groetjes Agnes

  • 25 November 2012 - 11:06

    Regien:

    Hoi Ruth,
    Ik vind het geweldig om je verhalen te lezen. Ook de foto's zijn magnifiek!!
    Nu even werken als nanny.....klinkt leuk. En tussendoor ook nog genieten van het land, super toch!

    gr. Thijs en Regien

  • 27 November 2012 - 09:59

    Susan Graus:

    Heey Ruth,

    Alles goed? Ziet er goed uit daar, en zo te zien heb je al veel beleefd en het super naar je zin.. Echt leuk die foto's en verslagen!
    Haha knap van jou.. Lukt het je ook om werk te vinden daar? Iets in de richting wat je wilde?

    Nou bij mij gaat ook alles goed, ga per 15 december naar KSW pg, kreeg hier de kans om opleiding te doen en weet vanuit het verleden (stage) hoe fijn het er was, wat rustiger huiselijker.

    Nou ik houd de site in de gaten voor je volgende verslag!
    Heel veel plezier daar,

    Gr. Susan Graus

  • 06 December 2012 - 18:35

    Willemien En Jos:

    Hoi ruth, spannend verhaal en mooie foto's. Al die verhalen van iedereen die in Nieuw Zeeland is maakt het wel erg moeilijk om zelf niet te gaan.

  • 24 December 2012 - 18:28

    Annie En Pter Craenmehr:

    Hallo Ruth,

    Het is al 3 maanden geleden dat je aan je uitdagende reis bent begonnen. Je hebt al heel wat meegemaakt. Leuke reisverslagen en mooie foto's.

    Hele fijne kerstdagen en voor het nieuwe jaar veel geluk, gezondheid en reisplezier.

    Groetjes, veel liefs,

    Annie en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruth

Actief sinds 10 April 2012
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 8795

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 30 November -0001

100% mijn reis

Landen bezocht: