Great Ocean Road en Putaruru - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Ruth Engels - WaarBenJij.nu Great Ocean Road en Putaruru - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Ruth Engels - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road en Putaruru

Blijf op de hoogte en volg Ruth

01 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Putaruru

Ik ben inmiddels bijna een week in Nieuw Zeeland en heb echt een super tijd gehad met Kate in Australië.

Op vrijdag de 21ste zijn we naar een concert geweest van Katchafire een band uit Nieuw Zeeland, erg gezellig en met heel veel Maori’s.
De zaterdag daarna zijn Kate en ik via Great Ocean Road naar Lorne gereden, waar Kate een hotel geboekt had voor ons voor het weekend. Dit was een leuke route om te rijden met een super uitzicht! De weg loopt helemaal langs de kust en loopt van Torquai tot Warrnambool en is zo’n 250km lang. Wij hebben bijna de hele weg gereden in 3 dagen, we zijn tot aan de 12 apostelen geweest wat net voor Port Cambell ligt een dorpje voor Warrnambool. Dit was erg mooi om te zien, al moet ik zeggen dat ik de hele kust prachtig vond. Het waaide wel echt super hard bij de 12 apostelen, maar dit schijnt altijd zo te zijn. Ook zijn we naar de Otway fly tree top walk in Colac geweest, dit was een wandelroute van 2 km in een regenwoud op een hoogte van 30 meter. De laatste dag zijn we naar Kennet river gereden om wilde koala’s te spotten, en ja hoor er zaten er genoeg. En als laatste zijn we nog naar Erskine Falls geweest. Na een zeer geslaagd weekend mocht ik mijn backpack weer inpakken (wat al wat makkelijker ging dan thuis dit keer lukte het me in 1 keer in plaats van 4 keer haha) om de volgende dag naar Nieuw Zeeland te vertrekken.

Dinsdag de 25e kwam ik aan in Auckland, waar Joann al op me stond te wachten. Op de terug weg naar Putaruru (dat is waar Peter en Joann wonen) zijn we gestopt in Hamilton en hebben we gewinkeld en koffie gedronken. De rest van de dag hebben we niet veel gedaan een lekker rustig dagje want er stond genoeg in de planning voor de rest van de week.
Woensdag zijn we eerst naar Hamilton naar het ziekenhuis geweest om een bezoekje te brengen aan Andrea en Thomas (Andrea lag in het ziekenhuis i.v.m. de baby, niks ernstigs en is inmiddels ook weer thuis). Daarna zijn we doorgereden naar Mount Maunganui, waar het strand huis van Peter en Joann is. ’s Avonds zijn we(Ik, Peter en Joann) gaan uit eten met Ralph + Wilma en Murraw. Op donderdag was de verjaardag van Peter maar deze zouden we vieren op zaterdag, dus hebben alleen ’s morgens de cadeautjes van ons gedaan. Daarna is Peter naar huis gegaan om te werken op de farm en zijn Joann en ik naar Tauranga gegaan, hier hebben we een aantal dingen geregeld voor mij en daarna zijn we gaan lunchen en winkelen. ’s Avonds zijn Peter en ik nog bij Jan op bezoek geweest.
Wat ik overigens allemaal zelf gereden heb, met de auto die ik van Peter en Joann gekregen heb en gedurende mijn hele verblijf in NZ mag gebruiken. Echt Super!!
Vrijdag ben ik bij Victoria, Ryan en Charlotte op bezoek geweest en ’s middags bij Andrea, waar ik de lammetjes de fles heb mogen geven, zo schattig!
Zaterdag middag heb ik geholpen bij het melken van de koeien wat voor mij een hele ervaring was. Ik zou het niet elke dag willen doen, maar het was wel leuk om mee te maken, en zal het waarschijnlijk nog weleens doen in de tijd dat ik hier ben. ’s Avonds was het feestje voor Peter en een beetje voor mij, was een erg gezellige avond. Zondag zijn Joseph, Joann en ik ’s morgens de te Waihou Walkway gaan lopen, dit is een wandelroute van 8km naast het water naar de waterbron. Van deze waterbron komt het Nieuw Zeelands bronwater Pump. Daarna hebben we met zijn allen naar de wedstrijd van the all blacks gekeken en geluncht. ’s Middags zijn we nog op bezoek geweest bij de broer van Joann, Jack en Tizzie, Paul en Claire en Ashley. Het was dus een drukke week met veel familie bezoeken, maar wel erg geslaagd en heel gezellig.

Dit was het weer voor nu.
Tot snel..

Ps: Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

  • 01 Oktober 2012 - 17:07

    Henk,Melissa En Mike:

    Wat een leuk bericht Ruth.
    Het is goed dat je zoveel te doen hebt "down under"
    We kijken uit naar je volgende bericht.

    Groetjes uit Kessel.

  • 01 Oktober 2012 - 18:42

    Conny & Miriam:

    Hey Ruth,

    mooi om je verhaal te volgen en te lezen! Druk programma...Leuk dat je de Great Ocean Road gereden hebt. Hoeveel Apostels stonden er nog??? Enjoy Down Under en tot je volgende bericht.

    The girls next door x

  • 03 Oktober 2012 - 14:38

    Sjoerd:

    Leuk om te lezen dat je goed bent opgevangen in NZ.. nu gaat het echte avontuur beginnen:) Spreek je snel!

    Gr Sjoerd

  • 07 Oktober 2012 - 18:05

    Fer En Mien:

    Hallo Ruth
    Leuk om je verhaaltjes te lezen.Zo te zien vermaak je je prima.We blijven jevolgen.
    Gr Fer en Mien

  • 14 Oktober 2012 - 17:23

    Regien:

    Ha Ruth,

    Leuk om nu ook jouw verhalen te lezen op je site. En wat heb je al veel mensen ontmoet en veel gedaan. Fijn dat je door familie daar ook wordt opgevangen en dat ze ook dingen met je willen ondernemen. Je hebt er nu zowat een maand op zitten en zo te lezen, verveel je je nog niet echt. Maar dat kan ik me ook voorstellen!
    Geniet er maar volop van!
    groetjes van Thijs en Regien

  • 23 Oktober 2012 - 09:20

    Tino Cuypers:

    Dag Ruth,

    zo te zien heb je nieuwe ambities ontwikkeld. Gaat je erg goed af dat boerenleven, koeien melken, lammetjes eten geven,....
    Ziet er allemaal erg tof en mooi uit daar op de foto's. Geeft weer zin om de rugzak om te hangen. Helaas zal dit de eerste jaren nog niet lukken, zit hier nog met iemand opgescheept die niet kan lopen, is een beetje lui (net zoals ik, grapje).
    Ik hoop dat je heel veel plezier hebt en er van geniet. Tot binnenkort op je site.

    Groeten van Ante, Inge en Tino
    p.s. Ante zegt hallo op zijn manier, rrr - bblll - huhu

  • 27 Oktober 2012 - 17:56

    Francien :

    hoy Ruth
    zo te lezen heb je het wel naar je zin
    een leuk verslag
    hoop gauw weer van je te horen
    gr Sien

  • 01 November 2012 - 11:10

    Sanne:

    Hoi ruth,
    Wat ben je de afgelopen weken vaak door mijn hoofd gegaan, wat zal ze aan het doen zijn, hoe zal ze zich voelen, bovenal wat zal ze al allemaal gezien en gedaan hebben!
    Wat heb je al ongelofelijk veel gedaan en gezien, maar die koeien spannen de kroon haha! Echt weer iets voor jou en dat pakje staat je dan ook meer dan beeldig! Haha!
    Ik hoop dat het allemaal goed met je gaat, hoop dat je vind wat je zoekt maar vooral gelukkig bent!
    Ons huis is klaar,we wonen nu bijna twee weken, zooooo raar maar o zo fijn om eindelijk dat eigen stekje te hebben. Jij kunt je denk ik alleen nog maar een bouwval herinneren haha. Je kent het niet meer terug.
    Lieve meid ik wens je veel plezier en hoop snel weer eens iets van je te horen.
    Heel veel groetjes, dikke x
    Sanne

  • 02 November 2012 - 09:07

    Ruth Engels:

    Hallo Allemaal..

    Bedankt voor jullie leuke reacties!! Super om te lezen dat jullie me volgen tijdens mijn reis!
    Heb inmiddels weer genoeg meegemaakt maar nog niet echt de tijd genomen om een nieuw verhaal te schrijven.. maar het komt er aan!

    Tot snel..

  • 07 November 2012 - 07:13

    Mieke:

    Hoi Ruth,

    Wat heb je in korte tijd al veel beleefd en met veel mensen contact gehad.Hartstikke leuk dat het zo goed bevalt. Blijf genieten en we blijven je volgen.

    groetjes,

    Mieke, Herman, Maarten, Eline, Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruth

Actief sinds 10 April 2012
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 8787

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 30 November -0001

100% mijn reis

Landen bezocht: